Ingrid en Harry naar Sardinie

12e dag

Vandaag hebben we Orosei achter ons gelaten. Maar voordat we richting zuiden zijn gereden, hebben we eerst het natuurpark Bideorsa bezocht. Een groene oase met prachtig witte stranden. Het was een genot in dit park te mogen rondrijden. We hebben genoten van een paar uren flora en fauna op Sardinie. Rond 14:00 uur was het tijd de koffers op te halen en richting Santa Maria Navaresse te vertrekken. De eigenaar van de burcht heeft ons hartelijk tot ziens gewenst en zo gingen we op weg. Een relatief korte rit deze keer. Maar 78 km ver. Het plaatsje ligt slechts een baai verder dan Orosei. We zijn gisteren dicht in de buurt geweest. Maar via het water is het altijd korter dan via de bergweg welke wij hebben afgelegd.
Direct na Orosei hebben we maar snel een nieuwe vloer uitgezocht. Effe grapje. Hier zijn de grootste marmermijnen van Sardinie. Ze zagen enorme blokken zo uit de berg, prachtig om te zien. Toch maar even op de gevoelige plaat of chip vastgelegd.
Vanaf Dorgali waarlijk geen 100 meter rijden zonder bocht en dan vaak een haarspeldbocht. We klommen via de Passo Genna Silane (1017 mtr hoog) richting de kust. Onderweg hebben we regelmatig gestopt om te genieten van het fantastische uitzicht onderweg. En niet alleen van het uitzicht. Regelmatig kwam allerlei vee over de weg gewandeld. Zo hebben we koeien, geiten en varkens als medeweggebruikers mogen begroeten. Ons laatste verblijf is een mooi klein hotelletje aan de kust. We kunnen door de bomen de zee zien liggen. Het heeft niet de charme van de voorgaande verblijven, maar het is alleszins aan de maat en we zijn zeer content. De recpetie gaat voor ons nog uitzoeken of we de komende twee dagen nog een aparte treinreis kunnen maken door het achterland van Santa Maria Navaresse. Dit moet echt speciaal zijn. We kruisen onze vingers.
Na een kort verblijf in de haven hebben we ons opgefrist en gaan zodadelijk op zoek naar een leuk restaurantje.

Marleen

Wat is het toch leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en ook al een klein beetje Sardinie te "ontdekken".

Harry, je moet iets doe nmet je "talent", je kunt zo "levendig"schrijven.
Groetjes Marleen en natuur lijk nog veel plezier aldaar