Ingrid en Harry naar Sardinie

8e dag

Zoals gisteren al vermeld gaan we vandaag naar de eilanden van de Nationaal Park in het noorden van Sardinie. Het plan is vanuit de haven van Palau met de veerboot de oversteek naar la Maddalena te maken en tevens via de aangelegde dam een oversteek naar Caprere.

Maar eerst werden we in ons verblijf enorm verrast met een fantastisch ontbijt. Dit was een mooie start van de dag. Om 11:45 moesten we in Palau zijn voor de afvaart van de veerboot en op tijd waren we. In ca. 30 minuten stonden we in de kleine haven van la Maddalena. Een leuk klein dorpje met veel oorspronkelijke kenmerken. Vanuit de haven vetrokken we naar Caprere. Veel meer dan een grote begroeide rotsblok is het niet. Totaal onbewoond. We hebben het eiland dan snel verruild voor het mooie la Maddalena. We zijn de panoramische route over de kustweg gevolgd en hebben een indruk gekregen van de schoonheid van dit beschermde eiland. Tevens hebben we een van de mooie stranden bezocht. Het stadje kreeg nadien onze onverdeelde aandacht. We hebben geslenterd door de oude straten en onderweg wat gedronken op een van de vele terrassen. Om 15:45 verliet de veerboot het eiland weer en wij waren netjes aan boord.Om de dag een mooi einde te geven, hebben we ons plekje bij het strand van Cape Testa weer opgezocht en genoten van het uitzicht en de Aperol Spritz.

's Avonds zouden we het diner nuttigen in de agriturismo waar ver verblijven. En dat hebben we geweten. Wat een fantastisch maal kregen we daar opgediend. Speenvarken direct van het spit. Brood uit de houtoven. Heerlijke groente zo uit de tuin. Eigenlijk te veel om op te noemen.Na dit uitgebreide maal rest ons nog een ding. Het schrijven van dit verhaal en dan snel naar bed. O ja, zo net nog even een ongenode gast in de vorm van een hagedis buiten de deur gezet.