Ingrid en Harry naar Sardinie

7e dag

Vandaag hebben we de reis naar Santa Teresa Gallura gemaakt. Een tocht van 3 uren langs de noordkust van Sardinie. De hemel prachtig blauw met een strak zonnetje en de wind in de rug is de reis zonder veel bijzonderheden verlopen. Af en toe snapte de TomTom de weg even niet of stuurde ons de verkeerde route op, maar al met al zijn we heel erg blij met dit navigatiesysteem. We kunnen met recht spreken dat we zonder dit hulpmiddeltje al vaak onze weg niet gevonden hadden. Maar dat even terzijde.

Ons volgende verblijf, genaamd Saltara, ligt in een groene oase. Via nogal wat obscure sluipweggetjes (soms zelfs onverhard) zijn we uiteindelijk gearriveerd. De TomTom kiest nu eenmaal de snelste of kortste route.

We hebben nu een soort van bungalow, een houten hutje in het bos. Een plaatje om te zien. Kijk ook maar in de foto-gallerie.

Na het afzetten van onze bagage, wilden toch nog even genieten van een rustmoment na deze autoreis. We zijn richting Capa Tessa gereden. Een klein schiereiland naast het stadje. Een smalle weg verbindt het schiereiland met Sardinie. Mooi strand gevonden en liggen maar. Echter geen mogelijkheid voor strandstoelen etc. Na een uurtje in de zand vonden we het wel goed geweest en wilden we terug naar onze agriturismo. Toch nog even aan de andere kant van de weg gekeken en dan WOOOW. Een superstrand aan de andere kant. Met strandstoelen, barretje (Aperol Spritz) enalles erop en eraan. Hier hebben we onze rustdag afgemaakt.

Morgen gaat de reis naar de eilanden voor de kust. Dit is een groot Nationaal Park. We gaan met de veerboot over. Wordt vervolgd.