Ingrid en Harry naar Sardinie

2e dag

Tweede dag

Na een heerlijk ontbijt (verdiend na een muggennacht) hebben we ons opgemaakt voor een bezoek aan de westkust van Sardinie. Ten minste het zuidelijk deel van de westkust. Het noordelijk deel volgt later. Het Fiatje snorde prettig richting de kust. Aan de westkust ligt een van de grootste mijngebieden van Italie. Hier is bijna 100 jaar naar zilerhoudend lood- en zinkerts gedolven. Een aantal zeer imposante mijnen getuigen van deze historie. Echter vergane glorie. Alle mijnen zijn gesloten en erg vervallen. Een van de mijnen wordt nu in oude staat hersteld. Maar dat duurt hier altijd even. Iets met geld, vrienden en andere noodzakelijke zaken, Na het bezoek aan de mijnen wilden we richting Nebida gaan. Om de mooie kustweg van Iglesias (ja van de zanger) naar Nebida te rijden. Dus mooi Nebida ingetoest op onze TomTom. En laat die dekselse Italianen nu in Iglesias de eenrichting weg hebben ontdekt. Het regende rechts inrijden, rechts inrijden, links inrijden, Ja, jonguh als dat mag doe ik dat, maar het mag niet!! Dus na een half uur vertwijfeld door Iglesias gereden te hebben, eindelijk een hoofdweg ontdekt en de stad snel achter ons gelaten. En dan rij je de kustweg op. Haarspeldbocht na haarspeldbocht. Af te toe klamme handjes aan het stuur. Maar het uitzicht maakte het meer dan waard. Voor het middageten zijn we gestopt in Buggerre. Een klein plaatje aan de kust. En als je aan de kust bent, eet je zeevruchten. Garnalen, mosselen, kreeft etc. En dat in combinatie met wijn en salade. Heerlijk in de middagzon. Na het eten hebben we het strand van Buggerre opgezocht en ons in de zon heerlijk laten warmen. Maar toen kwam de vloed. Ingrid lag nog heerlijk in de zon toen het water over handdoeken en tas spoelde. Tja, de boel maar opgeraapt en te drogen gehangen. Rond 17:00 tijd voor de terugreis, wederom langs de kustweg.

In het hotel hebben we even wat nagemijmerd over de dag onder het genot van een Aperol en zijn toen naar Teulada gereden voor een echte Italiaanse pizza. Gegarneerd met een verjaardagsfeest van iemand uit het dorp. Het hele terras zat vol. Ook hier slaat de vergrijzing toe! Wat een spektakel. De pizza's waren verrukkelijk.

We zijn benieuwd wat de dag van morgen brengt.

Maar voor het slapen gaan eerst weer muggenjacht.