Ingrid en Harry naar Sardinie

1e dag

We zijn vandaag met een klein vliegtuig (CJR900) van German Wings vanuit Dusseldorf naar Cagliari gevlogen. Leuke vlucht, kort en weer een jengelend kind naast ons. Het droge broodje kaas en een blikje cola (100cc) maakte dit weer goed. Bij aankomst op Cagliari verwelkomde een bewolkte hemel ons. Shit, wat we hadden achtergelaten in Duitsland achtervolgde ons in Italie. Goed begin.

Vanaf het vliegveld was het een kort stukje lopen naar de verhuurbalie van het autobedrijf. Een Fiat 500 stond op ons verlanglijstje. Het liefst met een zonnedakje. De papieren werden snel in orde gemaakt, even de creditcard belasten. Voor schade en boetes zei het roodharige (!!) Italiaanse meisje in perfect Duits achter de balie. Toen toverde ze een sleutel uit haar la en jawel, een 500. Maar zonder zonnedakje. Maar je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen.

De auto moesten we zelf op de parkeerplaats ophalen. Een parkeerplaats met wel 500 huurauto's van verschillende bedrijven. Gelukkig hielp een Nederlandse vrouw ons met zoeken. Als tegenprestatie vroeg ze hulp bij het bedienen van een Fiat 500 automaat. Het type dat ik bevallig had geweigerd bij de balie. Veel hulp kon ik hun niet bieden. Gelukkig kon iemand van het verhuurbedrijf hun verder helpen. Na het verlaten van de parkeerplaats haalden we de geleende TomTom (bedankt Marian) uit de tas en werd snel het adres ingetypt. Nou ja, adres. Op de routeaanduiding van het reisburo stond, na km 68 moet je ergens rechts in. Oke dan maar. De TomTom stuurde ons snel en makkelijk Cagliari uit richting de zuidwestkust van Sardinie. Na ca. 30 km werd het terrein woester en ruiger. Heuvels werden bergen en planten werden bossen. Teulada was de plaats waar we naar toe koersten. De TomTom deed perfect zijn werk, al miste hij soms een rotonde en een zijweg. Misschien moet Marian maar eens een update doen?

Rond 19:00 uur arriveerden we bij het Aqueo Sassa Resort. Resort in het klein zullen we maar zeggen. 22 kamers verdeeld over een aantal gebouwen met een leuk zwembad en restaurant. De vriendelijkheid van de mensen ter plaatse maakte het plaatje af. Omdat we na de reis geen zin meer hadden verder rond te reizen op zoek naar een restaurant besloten we in het "resort" te eten. Heerlijke mosselen, verse spaghetti en een zeebaars werden aangevoerd. En zelfs Aperol Spritz hebben we gedronken.

Na deze enerverende dag zochten we onze kamer op om van een welverdiende eerste nachtrust op Sardinie te genieten. Maar een horde muggen hadden andere plannen met ons. Rond 24:00 werden we wakker van het gezoem van de muggen. Ingrid zat al behoorlijk onder de bulten. Dus licht aan en uit bed. Muggenjacht. De eerste sukkels naast ons bed werden direct "gekilled". een stuk of 10. Weer licht uit en slapen. Om 03:00 uur tweede aanval. Weer uit bed een weer een stuk of 5 geplet en om 04:30 de laatste diehardmug vakkunding tegen de muur gedrukt. En toen rust tot 08:00 vanmorgen.